Fotografia firmowa to pojęcie, które odnosi się do zestawu różnych usług fotograficznych, które są dedykowane dla przedsiębiorstw. Mowa między innymi o portretowych zdjęciach wizerunkowych oraz zdjęciach ilustracyjnych (np. przedstawiających atmosferę w biurze). Szczególnie ciekawym rodzajem fotografii firmowej są zdjęcia sferyczne, które mogą posłużyć do wykonania tak zwanego wirtualnego spaceru. Poniżej krótko opisujemy charakterystykę każdej z tych usług.

Portretowe zdjęcia wizerunkowe

Wizerunek praktycznie dla każdej firmy ma niebagatelne znaczenie. Jedną ze składowych wpływających na wizerunek jest właśnie fotografia. Praktyka pokazuje, że starannie wykonane fotografie wpływają na to jak firma jest postrzegana przez klientów i partnerów biznesowych. Nie od dziś wiadomo, że profesjonalna fotografia jest jednym z narzędzi, które jest chętnie wykorzystywane przez działy marketingu i PR.

Zdjęcia wizerunkowe są z reguły wykorzystywane na stronie internetowej, czasami także w broszurach firmowych, na wizytówkach, w profilach na LinkedIn oraz we wszelkich innych materiałach. Wykonanie profesjonalnych formalnych zdjęć jest niemal niemożliwe do wykonania amatorskim aparatem fotograficznym. Dlatego to właśnie w fotografii biznesowej często widać prawdziwy kunszt fotografa.

Zdjęcia wizerunkowe mogą odbywać się na białym tle, w biurze lub w jakiejkolwiek innej przestrzeni nawiązującej do charakterystyki prowadzonego biznesu (np. na tle biurowców lub ma tle zakładu produkcyjnego). Niezależnie od wyboru tła w zdjęciach tego typu kluczowe znaczenia ma profesjonalny i godny zaufania wyraz twarzy. W tak zwanych zdjęciach firmowych to właśnie wyraz twarzy potrafi zrobić różnicę, która sprawia, że zdjęcie ma w sobie to coś co można nazwać profesjonalnym wizerunkiem. Podczas sesji tego typu stawiamy na współpracę z profesjonalną wizażystką, która ma doświadczenie w sesjach wizerunkowych. Z reguły zdjęcia tego typu są wykonywane w formalnych strojach (marynarka, żakiet, koszula), jednak nie jest to regułą. Czasami bardziej casualowe dobranie stroju podkreśla nieco luźniejszą strukturę organizacyjną w firmie co również potrafi pozytywnie wpłynąć na wizerunek. Po wykonanej sesji, fotografie są delikatnie ulepszane za pomocą oprogramowania komputerowego. Wszystko po to by finalny efekt był maksymalnie profesjonalny.

Zdjęcia ilustracyjne

Bardzo ważnym elementem kreowania wizerunku firmy są tak zwane zdjęcia ilustracyjne. Z reguły jest to fotografia przedstawiająca pozytywną atmosferę w zespole oraz codzienną pracę pracowników. Najczęściej są to zdjęcia przedstawiające codzienną pracę w biurze, na hali produkcyjnej lub w jakimkolwiek innym miejscu, które jest charakterystyczne dla danego przedsiębiorstwa.

Zdjęcia tego typu mogą być wykorzystane na stronie internetowej, w folderach reklamowych lub jakichkolwiek innych kreacjach graficznych. Ważne jest to, że są to realne zdjęcia przedstawiające Państwa miejsce pracy. Nie są to kolejne stockowe fotografie, które są stale nadużywane na wszelkich stronach internetowych oraz w przeróżnych materiałach marketingowych. Wykorzystanie własnych zdjęć bardzo wpływa na budowanie zaufania.

Wirtualny spacer

W ostatnim czasie prawdziwym hitem jest wykonywanie tak zwanego wirtualnego spaceru. Jest to technologia, która jest przede wszystkim znana z usługi Google Street View. Co ważne, zdjęcia wykonane w ten sposób można umieścić na swojej stronie internetowej lub można je wykorzystać właśnie w mapach Google lub w wizytówce Google Moja Firma.

Takie cyfrowe spacery po wnętrzu firmy bardzo pozytywnie wpływają na budowę atrakcyjnego wizerunku firmy. W szczególności hotele, restauracje oraz szeroko pojęta branża nieruchomości wykorzystuje możliwość tworzenia wirtualnego spaceru. Ponadto, bardzo atrakcyjnie wirtualny spacer sprawdza się po prostu w biurze. Po pierwsze klienci przychylniejszym okiem patrzą na firmę, która potrafi w wiarygodny sposób zaprezentować się w Internecie. Po drugie, ma to wpływ na rekrutacje. Dużo łatwiej poszukać wykwalifikowanych pracowników, gdy oferuje się atrakcyjną przestrzeń do pracy.

Wirtualny spacer to forma promocji, którą wybiera coraz więcej firm. Nawet najbardziej efektowna fotografia nie jest w stanie odzwierciedlić wnętrza budynku tak bardzo jak jest to możliwe dzięki wirtualnemu spacerowi. Stosując tą niezwykle ciekawą technologię jesteśmy w stanie pokazać znacznie więcej niż na statycznych zdjęciach sferycznych. Praktyka pokazuje, że klienci lubią korzystać z wirtualnych spacerów i poszukują tego w mapach Google oraz w wizytówkach Google Moja Firma.

Dlaczego warto postawić na profesjonalne zdjęcia firmowe?

Jakość wykonanych zdjęć oraz unikalny firmowy profesjonalny styl to coś czego nie da się uzyskać za pomocą amatorskiego aparatu fotograficznego. Coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę, dlatego fotografia korporacyjna jest niezwykle szybko rozwijającą się dziedziną fotografii. Niemal każda większa firma wcześniej lub później decyduje się na profesjonalnie przygotowaną sesje biznesową, bo wpływ profesjonalnych fotografii na PR i wizerunek jest bezdyskusyjny.